Saturday, March 21, 2009

Női Férfi Kerekasztal konferencia

Konferenciát rendezett 2009. március 20-án (pénteken) a Budapest Váci út IBIS Hotelben az ELSŐ SZENTENDREI NŐ SZALON EGYESÜLET Endrei Judit vezetésével.
Kor-határtalanul, avagy 50 után kezdődik az élet, hirdeti az Egyesület, mert úgy érzi, hogy a társadalom, a média nem igen tud mit kezdeni ezzel a korosztállyal. Lemondott róla, mint munkavállalóról és ezzel együtt lemondott mindarról a tudásról, tapasztalatról, bölcsességről is, amit élete során megszerzett.

A konferencia érdekesnél érdekesebb előadásai közül szeretném külön kiemelni Dr. Hadas Miklós szociológus, egyetemi tanár előadását A Modern Férfi Születése címmel

Igen kedves Hölgyeim és Uraim, szomorú, de a Phallosból lassan (csak) Pénisz lesz!
Hogyan lesz a vadászó és párbajozó férfiból futballozó férfi? Mivel magyarázható, hogy bő száz év alatt oly mértékben megváltozik a férfiak viselkedése, hogy a korábbi harcias tevékenységek helyett másokat is szórakoztató közösségi játékokkal - versenyzéssel töltik szabadidejük számottevő részét?
Milyen összefüggések létesíthetők a civilizáció folyamata és a férfibeállítódások átalakulása között? A másság és nők szerepének változása járul hozzá e változásokhoz, a modern férfi megszületéséhez.
Kevés ma a civil szervezet, különösen a kisebbségben lévő férfiak körében (Elvált Apák, Melegek) - de biztató a fejlődés, mert azért több van, mint 10 évvel ezelőtt.

Megismerkedhettünk "METRO-SZEXUALITÁSSAL" - a férfival, aki teljesíteni akar, kozmetikumot használ és tetszeni vágyik (például David Becham)

A férfiasság megjelenése a filmekben is megváltozott, a lényűgözően szép, macsó férfi (Gerard Philippe, Marcello Mastroianni) helyét a sérülékeny öreg, kicsit pocakos, esendő férfi veszi át. Intézményesül a másság, az idős, meleg, fekete férfi jelenik meg, mint pozitív hős!

A férfiuralmú világrendnek nagyon pontos indikátora az, hogy a nők számára is természetesnek látszik, hogy a férfiak állnak a világ középpontjában. A férfi-problémákról szól a világ. Nagyon kevés olyan film van – ebből a szempontból a Távol Afrikától fontos film, mert kivételt jelent –, amikor a nő nem kizárólag szerelmi kapcsolatban, vagyis az intim szféra viszonylatában jelenik meg, hanem a nyilvános szférában tevékenykedik.

No comments: