Tuesday, March 31, 2009

NINCS DE!

Az egészséges életmódra hívja fel a figyelmet a Nincs de! kampány, amely szerint a kifogások helyett inkább változtatni kellene az életvitelünkön.

„De engem így is szeret a párom!", „De olyan fáradt vagyok!", „De nincs időm!", „De én így is jól érzem magam!" – ismerős kifogások, amiket nap mint nap hallunk, vagy mondunk, amikor a sportról, az egészséges táplálkozásról van szó, vagy arról, hogy leszokjunk a káros szenvedélyekről.
Az emberek általában addig nem foglalkoznak az egészségükkel, amíg nincs semmi bajuk. Pedig ha probléma van, már késő letenni a cigarettát vagy az alkoholt – a megkérdezettek bevallották, hogy az esti sportolást sajnos ők is gyakran kihagyják, mert elfáradnak az egész napos munkában, és nincs erejük mozogni.

Elege lett a kifogásokból a hazai médiának.
Összefogtak, és kampányba kezdtek.
A tavaly megalakult Médiaunió egy olyan alapítvány, amely a társadalom gondolkodásmódjának a megváltoztatásán dolgozik. Elsőként az egyént vették célba, mert szerintük előbb saját magunknak kell cselekednünk. Ennek köszönhető a „Nincs de!" kampány elindítása: felhívják a figyelmet az olyan természetes emberi kifogásokra, mint például a lustaság.

– Ezt a kampányt nem egy-két hónapra, hanem ötven-száz évre terveztük. Az emberek gondolkodásmódját nem lehet megváltoztatni néhány mondattal, de egy-egy plakát vagy reklámspot elindíthat bennük egy folyamatot – magyarázta Novák Péter zenész, a Médiaunió kuratóriumi tagja.
– Nem várhatunk arra, hogy más oldja meg helyettünk a problémákat. A kampány folytatása nemcsak a hibákról, hanem a megoldásokról is szól majd – mondta az ismert előadóművész, hozzátéve: – Én sem vagyok egy angyal, de egyetértek a kampánnyal, és a lehetőségeimhez képest igyekszem egészségesen élni.
Forrás: Délmagyarország

No comments: