Monday, November 10, 2008
REFLEKTORFÉNYBEN A CUKORBETEGSÉG
– Kék fénybe borul a szabadság szobor –
A Magyar Cukorbetegek Országos Szövetsége a nemzetközi kampányhoz csatlakozva kék fénnyel világítja meg a budapesti Szabadság-szobrot 2008. november 14-én, a Nemzetközi Diabétesz Világnapon. Az akció fő célja, hogy nagyobb nyilvánosságot és figyelmet kapjon a cukorbetegség felismerése és kezelése.
A Nemzetközi Diabétesz Társaság (International Diabetes Federation (IDF) „World Diabetes Day”- és a „UNite for diabetes” kampányainak célja, hogy a cukorbetegség felismerése és kezelése nagyobb nyilvánosságot és figyelmet kapjon.
Az Egyesült Nemzetek Szövetsége is szükségesnek tartja felhívni a világ figyelmét a cukorbetegségre, mint világméretű problémára, hiszen minden évben több mint 3,8 millió ember hal meg a diabetes miatt kialakuló betegségek következtében. Ez minden másodpercben 1 ember halálát jelenti!
A kampány szimbóluma a "kék kör", amelynek létrehozásában a fő cél az egyszerűség, könnyű terjesztés és ábrázolás volt. Emellett kifejezi az egységet, a nemzetek összefogását. A kék szín jelképezi az égboltot, mely alatt élünk, valamint utal az Egyesült Nemzetek támogatására, hiszen az ENSZ-zászló színe is kék.
A Bring Diabetes to Light- kampány Magyarországon
A Magyar Cukorbetegek Országos Szövetsége szervezésében a Nemzetközi Diabétesz Világnap idei rendezvényén, 2008. november 14-én sötétedéstől kék fénnyel világítja meg a Szabadság szobrot a Citadellán, amely fővárosunk egyik leghíresebb és szinte az egész városból jól látható pontja. Ezzel az akcióval Budapest is csatlakozik az idei 500 résztvevő helyszínhez, ahol kék megvilágítással hívják fel a figyelmet a világ sok pontján, a cukorbetegséggel élőkre, és a cukorbetegségre, erre a világméretű betegségre, amely 240 millió embert érint ma a világon, és ez a szám folyamatosan növekszik.
A tavaly meghirdetett kampányban 279 híres és emblematikus épület és szobor borult kék fénybe világszerte, köztük a Rio de Janeiro-i Jézus-szobor, az Empire State Building, vagy Japánban a Kamakura-i nagy Buddha szobor. De nem csak híres épületek, hanem kórházak, egészségügyi centrumok is kék megvilágítást kaptak november 14-én, többek között Bangladesben, Brazíliában, Kanadában, Egyiptomban.
Volt, ahol a kampány logóját, a kék kört vetítették egy nagy felületre, például Ontarioban és a Kajmán szigeteken, a London Eye pedig maga is kék kört formált. De a Niagara vízesés is kék fényben pompázott a világnapon. Ezzel a látványos akcióval több mint 1,2 milliárd emberhez jutott el a világnap üzenete.
Forrás:
VM.komm Kommunikációs Tanácsadó Iroda
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment